Footer


*WANITA & ISLAM*WANITA & ISLAM*WANITA & ISLAM*

Cursor

SAHABAT WANITA ISLAM

Thursday 7 March 2013

Perjalanan menuju ilahi....Kaabah aku datang...


Gambar nih di ambil dari page facebook heliza helmi klik sini. Padatnya manusia di Mekah sekarang...Nampak macam musim haji... Tak sabarnya.... lagi 4 hari in sha Allah.... sampai la eja ke bumi berkah ni...semoga perjalanan kami diredhai Allah.

Kata imam ghazali, "Perjalanan kita ke Tanah Suci untuk mengerjakan ibadah Haji/Umrah ibarat perjalanan kita menuju Allah s.w.t....ibarat perjalanan kita menuju Akhirat...ibarat perjalanan kita menuju kematian ". 

Ini antara doa yang eja dapat kumpul dari facebook seorang kawan bakal mutawif kami nanti..

Doa bagi mereka yang pernah menjejakkan kami ke Tanah Harram...

"Ya Allah, jangan jadikan tawaf dan ziarah hambamu ini sebagai sebagai kali penghabisan di Baitullah, jika sekiranya di takdirkan menjadi yang terakhir maka hambamu pohon syurga sebagai gantinya dengan kemurahan rahmatmu wahai tuhan yg maha rahmat".Ya Allah hambamu ini terlalu ingin menunaikan haji/umrah bersama suami dan anak-anakku ya Allah.Aku memohon dengan rahmat dan kasih sayangmu kau jemputlah kami ya Allah (suami dan anak anakku) menjadi tetamumu Ya Allah..

Janji Allah Itu Pasti “Dan Tuhanmu berfirman: "Berdoalah kepada-Ku, niscaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina dina”.” (Surah al-Mu’min, 40: 60)


Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda :

Ertinya: Air Zamzam itu diminum mengikut apa yang diniatkan atau dikehendaki." (Diriwayatkan dari Jabir, lbnu Abbas, lbnu Umar dan Muawiyah)



Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...