Footer


*WANITA & ISLAM*WANITA & ISLAM*WANITA & ISLAM*

Cursor

SAHABAT WANITA ISLAM

Tuesday 14 June 2011

Wanita dunia atau bidadari?



Sebagai wanita kita tak lepas dari perasaan cemburu dan ingin tahu..mesti wanita-wanita di luar sana selalu tertanya-tanya siapakah lebih cantik? akukah bidadari.... siapa lebih itu dan ini....berdasarkan hadis nabi telah terbukti wanita solehah itu lebih baik dari bidadari. Wahai muslimah, marilah kita menjadikan diri kita sebagai perhiasan dunia yang terindah. Berdasarkan hadis Rasulullah...

Aku bertanya “ Ya Rasulullah, manakah yang lebih utama, wanita dunia ataukah bidadari yang bermata jeli?”
Beliau menjawab “ Wanita-wanita dunia lebih utama daripada bidadari seperti kelebihan apa yang nampak dari apa yang tidak terlihat”
“Aku bertanya mengapa wanita-wanita dunia lebih utama daripada bidadari?”
Beliau menjawab “Karena sholat mereka, puasa dan ibadah mereka kepada Allah. Allah meletakkan cahaya di wajah mereka, tubuh mereka adalah kain sutera, kulitnya outih bersih, pakaiaannya berwarna hijau, perhiasaannya kekuningan, sanggulnya mutiara dan sisirnya terbuat dari emas”
Mereka berkata “Kami hidup abadi dan tidak mati. Kami lemah lembut dan tidak jahat sama sekali. Kami selalu mendampingi dan tidak beranjak sama sekali. Kami ridha dan tidak pernah bersungut-sungut sama sekali. Berbahagialah orang yang memiliki kami dan kami memilikinya”
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...