Footer


*WANITA & ISLAM*WANITA & ISLAM*WANITA & ISLAM*

Cursor

SAHABAT WANITA ISLAM

Thursday 28 March 2013

Umrah Part 7: Kasih Seorang Anak

Assalammualaikum kepada semua pembaca blog wanita dan islam. Semoga sentiasa diberkati oleh Allah di dunia dan akhirat.. Selawat dan salam kepada nabi junjungan kita Nabi Muhammad SAW. Topik pagi jumaat penghulu segala hari ni..eja nak buka topik kasih seorang anak.

Di Bumi Mekah dan Madinah ni apa yang eja nampak...ramai anak-anak yang majoritinya orang arab sangat menyayangi dan menjaga ibu bapa mereka sepenuh hati. Eja tak sempat nak snap picture tapi eja akan bagi contoh gambar.. Disana anak-anak terutama sekali anak lelaki akan mengendong ibu bapa mereka semasa menunaikan umrah samada masa saie dan tawaf. Boleh tak kamu semua bayangkan apa perasaan kita yang melihat ni... subhanallah... Kasih ibu membawa ke syurga..kasih ayah sepanjang masa.. kasih anak mendapat pahala... :)

Kalau kita mengendong ibu atau anak kita kata ustaz...kena 2 kali niat..contohnya semasa tawaf si anak kena buat 14 pusingan. & pusingan untuk dirinya 7 pusingan dan lagi 7 pusingan untuk ibu atau anaknya... tapi disarankan tolak guna wheelchair kerana boleh di niatkan sekali dan hanya perlu 7 pusingan sahaja.. Ini adalah apa yang disampaikan oleh ustaz mutawwif saya.. kalau salah tolong komen dan saya akan betulkan..terima kasih...

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...